פרויקט בניה הינו תהליך מורכב ביותר הדורש ניהול ופיקוח מקצועי. שירותים אלו מסופקים בימינו על ידי חברות ניהול פרויקטים בבניה, המשרתות את כל המגזרים ובתחומים שונים. מדובר בחברות שמנהלות ומפקחות אחר ביצוע הפרויקטים בכל שלביהם, החל מהתכנון, דרך הבניה עצמה ועד לאכלוס המבנה. לשם כך הן מעסיקות קשת רחבה של אנשי מקצוע מתחומי ההנדסה, אדריכלות, כלכלה ומנהל עסקים. הצוות המקצועי מסוגל לתת מענה מקיף ומדויק לכל צרכי פרויקט הבניה, וכך להבטיח את הצלחתו מבחינת איכותו, עלויותיו, עמידה בלוחות זמנים ותדמיתו.

 

סוגי פרויקטים הדורשים ניהול מקצועי

 

חברות ניהול פרויקטים בבניה מציעות את שירותיהם לקשת רחבה של קהלי יעד, כולל המגזר הפרטי, העסקי, הציבורי והמוסדי. זאת, עבור קשת רחבה של מטרות וסוגי פרויקטים לרבות מגדלי יוקרה, בנייניי מגורים ובניהרוויה, בנייני משרדים, בתי מלון, מרכזים מסחריים, מבני תעשיה ומבנים מוסדיים. כמו כן, ניהול בניה מומלץ עבור פרויקטים ייחודים כמו של התחדשות עירונית, כמו שימור ותמ”א 38.

 

היקף האחריות של חברות ניהול פרויקטים

 

השכרת שירותיה של חברת ניהול פרויקטים מטילה למעשה את כל האחריות לפרויקט על כתפיה. האחריות באה לידי ביטוי בכל שלבי הפרויקט מתחילתו ועד סופו. היא הכוללת בין היתר את תכנון הפרויקט, מכרזים ורישוי, תכנון וניהול תקציב ולוחות זמנים, וכן ניהול סיכונים, ניהול ביטוח וניהול רכש, תיאום ופיקוח אחר עבודות הקבלנים, ודיווח שוטף לבעלי המיזם.

 

ניהול מקצועי, יעיל ואמין

 

ניהול של פרויקט בניה הינו עבודה במשרה מלאה הדורש מבעליו את כל משאביו וזמנו, ואינו מאפשרת לו לעסוק כמעט בשום דבר נוסף מלבד בפרויקט עצמנו. יחד עם זאת, בעזרת שירותי ניהול פרויקטים אמינים ומקצועיים יכול הבעלים להתפנות לקידום ופיתוח פרויקטים נוספים במקביל. זאת בידיעה שהפרויקט שלו נמצא בידיים טובות בעלות אינטרס להפיק ממנו את המיטב, באופן יעיל וחסכוני. למעשה, בעל המיזם מעורב בכל שלבי הפרויקט וקבלת ההחלטות הנוגעות להם בשקיפות מלאה. חברת הניהול מספקת את כל המידע הנחוץ לו, מייעצת לו על צעדי פעולה כדאיים ומסייעת לו במיתוג ובהגדלת הונו ורווחיו.