העולם בו אנו חיים הוא עולם דינמי, הפועל בקצב מהיר מאד. כאשר אנו מדברים על פרויקטים, בייחוד אלה המורכבים, הזמן צריך לקבל התייחסות נרחבת עוד יותר. ניהול מוקפד של הפרויקט הוא חלק מרכזי בדרך להצלחה שלו, ועשוי לכלול בתוכו לא מעט השלכות כלכליות. דאגה עיקרית צריך לקבל לוח הזמנים של הפרויקט, אותו יש לבנות ועליו נדרש לפקח פעמים רבות באמצעות מומחה לוחות זמנים מהשורה הראשונה.

לוחות זמנים - לורתם
ניהול פרויקטים לוחות זמנים

נקודת המוצא: לא ניתן לוותר על תכנון לוחות זמנים

לוחות זמנים, על פי ההגדרה המילונית, מכניסות לדוגמא מספר פרמטרים: ראשית, לוח הזמנים מגדיר פעולות שונות שיש לבצע לגבי פרויקט מסוים, כאשר פרויקט מורכב (חשבו על פרויקט נדל”ן) חייב לכלול בתוכו הרבה מאד פעולות. לאחר מכן, ובהתאם למאפיינים הספציפיים של הפרויקט, יש להגדיר זמן לביצוע כל אחת מהפעולות, כאשר אסור לשכוח שבדרך כלל הפעולות נעשות בצורה כרונולוגית: רק סיום של פעולה קודמת יאפשר להתחיל את זו החדשה.

ההנחה היא שככל שלוח הזמנים מתוכנן יותר ונעשה תוך הערכה מוקפדת של הפרויקט, כך גדלים הסיכויים להצלחה שלו. כל חריגה מלוח הזמנים כרוכה לא פעם בסכומי כסף גבוהים שיש לבצע עבור הארכת העבודה, ולעיתים נזקים ישירים הנגרמים עקב כך. לכן, לוח זמנים מוקפד כולל בתוכו השלכות כלכליות משמעותיות, עם חיסכון אפשרי של עשרות אחוזים בעלות ביצוע העבודה. בנוסף לכך, הרי שבאמצעות לוח הזמנים ניתן גם להעריך בצורה פשוטה יותר את העלות הכלכלית של הפרויקט.

אז מה עושים?

בנייה של לוח זמנים הגיוני מצריכה לא מעט דברים. נדרש ידע של ממש בתחום המקצועי בו נעשה הפרויקט, מה שיאפשר לקבוע תאריכים הגיוניים בהם ניתן לעמוד – זה לא חוכמה להגדיר לוח זמנים מהיר ולא הגיוני, בו יהיה קשה לעמוד (מה גם שביצוע עבודה תחת לחץ זמנים עלול לפגוע באיכות שלה). בנוסף, נדרש לרדת על לפרטי הפרטים הקטנים ביותר של הפרויקט הספציפי, מבחינת הפעולות וסדרן, אנשי המקצוע החיוניים להשלמת המשימה, חומרי גלם והמשאבים בהם ייעשה שימוש, תקצוב הפרויקט וכן הלאה.

מומלץ מאד להיעזר בשירותיו של מומחה לוחות זמנים, הפועל לרוב במסגרת חברות לניהול פרויקטים. חשוב לוודא מהו הניסיון של החברה בניהול פרויקטים בעלי מאפיינים דומים וסדר גודל דומה לזה של הפרויקט האמור.

 

 

פרטים ליצירת קשר:
טלפון: 03-6500034
נייד: 054-5969748
פקס: 03-6026229
דוא”ל: einat@lurtam.co.il