ניהול נכון של פרויקטים אינו עבודה שמתבצעת רק בשטח. זוהי איננה מלאכה שמתחילה לאחר שכבר מונחים היסודות. זוהי עבודה מקצועית, שמחייבת בקיאות מרבית של מנהלי פרויקטים בבניה. מנהלים כאלה צריכים להיות בקיאים בסוגי חומרים, במפרטים, בעיצובים, ביכולת התאמה לדרישות משתנות.   במהלך השנים הפכו הסטנדרטים בענף הבניה למחמירים יותר, ובצדק. על מנת להקים מבנים בעלי עמידות משופרת, המבוססת על עקרונות הנדסיים, לא די ברצון טוב. כדי לעמוד בדרישות החוק, כדי לעמוד בהצלחה באילוצי תקציב וכדי להשלים את העבודה בצורה טובה ואיכותית ובתוך פרק זמן סביר, קיים צורך בניהול נכון של הפרויקט, מתחילתו ועד סופו. ניהול נכון של פרויקטים אינו עבודה שמתבצעת רק בשטח. זוהי איננה מלאכה שמתחילה לאחר שכבר מונחים היסודות. זוהי עבודה מקצועית, שמחייבת בקיאות מרבית של מנהלי פרויקטים בבניה. מנהלים כאלה צריכים להיות בקיאים בסוגי חומרים, במפרטים, בעיצובים, ביכולת התאמה לדרישות משתנות. באופן מיוחד, למנהלים מקצועיים בתחום זה חייבת להיות יכולת לבצע תכנון תוך עמידה מלאה בזמנים. בעולם שזמן בו שווה כסף ומתוך הבנה שפרויקטים בבניה הם מתמשכים וארוכים יחסית, תכנון נכון חוסך זמן וכסף. הרבה כסף.

איש מקצוע מעולה

מנהלי פרויקטים בבניה חייבים להיות מומחים של ממש בהנדסה. לא מדובר רק על מי שצבר ניסיון בשטח, ללא בקיאות אקדמית. הכשרה של הנדסה אזרחית היא מטבעה מחמירה ומצריכה מיומנות ויכולת אנליטיים. בעלי הכשרה בתחום זה, שלמדו במוסדות המובילים, צריכים ידע תאורטי, אבל הם זקוקים גם ליותר מכך. הם זקוקים לגמישות מחשבה, ללימוד בלתי פוסק, ליכולת לספק פתרונות לסוגים שונים של אילוצים מכל הסוגים. מלבד ההכשרה בהנדסה אזרחית והיכולת האישית הנלוות למתן מענה מגוון, יש גם צורך בניסיון ממשי, שנצבר בפרויקטים שונים. רק מי שצבר ניסיון בפרויקטים קטנים, והוסיף להשתפר תוך עבודה מלמטה, יוכל להגיע למצב בו ניהול פרויקטים מבוצע על ידו בהתאם לציפיות הגבוהות ביותר. וכיום, הציפיות הגבוהות ביותר הם איכות בביצוע, עמידה בזמנים ועמידה בתקציב. יש לציין שלא פעם נדרשים שינויים אד הוק, כאשר מתברר שהתכנון המקורי צריך להשתנות מסיבה זו או אחרת. כאן מתבררת גדולתו של מנהל הפרויקטים המצוין. היכולת לנתח את המצב לאשורו, לעשות שינויים והתאמות עם כמה שפחות פגיעה מבחינת זמן ועלויות מאפיינת את איש המקצוע המעולה ביותר.

ניהול מבוסס מחשב

לפני שנסיים נספר שכיום, מנהל הפרויקטים בבניה שאינו עושה שימוש נכון מחשבים חוטא לתפקידו. היכולת של תוכנות כגון אם אס פרוג’קט, פרימוורה ואחרות, וזאת בנוסף לתוכנות בסיסיות כגון אקסל ופאוואר פויינט משתקפת בתכנון טוב יותר והצגה טובה יותר של הדברים בפני כל דרגי הניהול והביצוע.